vrijdag 5 juli 2019

In de regen!

Vanochtend, woensdag 3 juli, worden we wakker door het gerommel van de donder. Snel doen we alle ramen dicht, die hebben we met deze warmte ook ‘s nachts open. Al gauw vallen dikke regendruppels. We staan prachtig op een kleine camping langs een klein beekje, wat door de regen al snel helemaal bruin kleurt. Op het weiland vormen zich plassen! Helemaal veilig voelen we ons niet, we rijden snel naar het verharde deel waar we nu nog staan. Deze camping is ook een boerenbedrijfje, gisteren werd de hooi met wel vijf mensen bij elkaar geharkt en op kleine hooibergjes gestapeld. Nu is het campingveld weer een stuk groter!
Zwerver in het water in de regen;  eerder naast de rivier
 De regen is gestopt, de bergen dampen nog na, straks gaan we verder. Onze vriendelijke Roemeense buren zijn al aan de wandel gegaan. Zij hebben een kaartje voor ons getekend wat we hier kunnen doen. Er is nog een ijsgrot om te bekijken, tenminste als we die kunnen vinden. De wegen in dit park zijn zo smal dat we onze Zwerver daar niet teveel aan willen wagen. We gaan het proberen met de benenwagen.
Ja, we zijn nog een nachtje op onszelf. Onze groep heeft een rustdag, wij wilden graag in deze bergen wandelen (vierdaagse training) en de grotten zien. Dat is gisteren prima gelukt, een mooie wandeling met steile hellingen en onverwacht een grot met verlichting en een rondleiding. Leuk!
We zijn in het Karstgebied van noordwestelijk Roemenië. Ook maandag hebben we prachtig gewandeld in een schitterende kloof. In ons enthousiasme om zoveel mogelijk te zien hadden we onderweg naar de camping van de dag ervoor al een deel van de excursie die voor maandag op het programma stond zelf bekeken. Het museum dorp “Rimetea” ligt prachtig onder hoge steile rotsen. De witte huisjes, de mooie kerk, alles in een wonderschone zetting tussen de steile bergen.

Koffie tussen de bloemen onderweg
Rimetea, allemaal oude witte huisjes
Daarna overnachtten we in de camping, de Oude Walnoot, erg mooi met grote notenbomen met prima schaduw. Voor ons werd een demonstratie cocktails maken gehouden; natuurlijk mochten we ook proeven, erg leuk!
Onze groepsreis duurt nog drie dagen. Daarna rijden we terug, via Saskia en Miro. Na een concert van Andre Rieu in Maastricht, lever ik Nils af bij de Nijmeegse Vierdaagse en de camper bij onze dealer in Harderwijk. 15 juli ben ik dan weer thuis, Nils volgt, met Zwerver, aan het einde van de vierdaagse.